31 października, 2022

Więcej
Bezpłatna Dieta + Dziennik
00
godzin
10
minut
00
sekund

Tylko Teraz!

BEZPŁATNIE

Próbowałaś już wszystkiego, a jednak wciąż zadajesz sobie pytanie: „dlaczego nie mogę schudnąć”? Przyczyn może być wiele, od tych najbardziej oczywistych, takich jak złe nawyki żywieniowe, po poważne choroby, które są trudne do zdiagnozowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak schudnąć, musisz poznać 7 sposobów, aby zwiększyć prawdopodobieństwo Twojego sukcesu.

Jedz mniej kalorii

Pierwszym i najważniejszym problemem wielu osób, które nie mogą schudnąć, jest dostarczanie większej ilości kalorii, niż potrzebuje ich organizm. Możesz myśleć, że to Ciebie nie dotyczy, ale pamiętaj, że badania konsekwentnie pokazują, że ludzie mają tendencję do zaniżania spożycia kalorii.

Osoby odchudzające się często zapominają o tym, że piją kilka kaw dziennie z dodatkiem cukru i mleka, na przekąskę jedzą drożdżówkę i kilka ciastek, a po posiłkach piją soki lub inne napoje bogate w cukier. W ten sposób bardzo łatwo jest nie doszacować liczby spożywanych kalorii i twierdzić, że „jem mało i nie chudnę”. Dlatego dobrym rozwiązaniem może być kolejny punkt, czyli…

Zacznij liczyć kalorie

Świadomość jest niezwykle ważna, jeśli próbujesz schudnąć. Wiele osób nie ma pojęcia, ile tak naprawdę je kalorii. Badania pokazują, że śledzenie spożytych kalorii pomaga w utracie masy ciała i osoby, które liczą kalorie, tracą na wadze więcej niż ludzie, którzy tego nie robią.

Jednocześnie istnieje potencjalna wada liczenia kalorii, zwłaszcza gdy jest ona używana w celu utraty masy ciała. Otóż w przypadku osób z zaburzeniami odżywiania wykazano, że liczenie kalorii nasila potencjalnie szkodliwe skutki uboczne. Dlatego warto liczyć kalorie przez krótki czas, żeby wiedzieć, z czego dostarczasz najwięcej kalorii, jednak na dłuższą metę liczenie kalorii może Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Zadbaj o swoje nawyki żywieniowe

To właśnie niezdrowa dieta i złe nawyki żywieniowe są najczęstszą przyczyną problemów z masą ciała. W drodze do pracy lub szkoły, gdy nie mamy przygotowanego posiłku, często sięgamy po gotowce ze sklepów w postaci drożdżówek, kabanosów i jogurtów pitnych. Często są one bardzo bogate w tłuszcz i cukier, przez co mają dużo kalorii, a nie dają nam uczucia sytości przez długi czas.

Jeśli już chcesz coś kupić w sklepie, to warto wybrać produkty, które będą w sobie łączyć źródło białka, tłuszczu i węglowodanów. Dla przykładu może to być bułka żytnia z ziarnami (źródło węglowodanów i tłuszczu), serek wiejski lekki (źródło białka) oraz papryka (dodatek warzyw). Innym przykładem może być połączenie jogurtu wysokobiałkowego, banana i orzechów włoskich. Dzięki takim połączeniom będziemy o wiele dłużej syci i zmniejszymy szanse na podjadanie między posiłkami.

Nie możesz schudnąć Spróbuj tego!

Wykonuj regularne badania lekarskie

Pytanie „dlaczego nie mogę schudnąć?” często zadają osoby cierpiące na różne choroby jak np. niedoczynność tarczycy. Ta choroba zwykle dotyka kobiet, a częstość występowania choroby wzrasta wraz z wiekiem.

Przy niedoczynności tarczycy trudno jest schudnąć, ponieważ mniej hormonów tarczycy powoduje wolniejszy metabolizm. Inne objawy to:

  • uczucie słabości,
  • nadmierna senność,
  • problemy z koncentracją,
  • nadmierne uczucie zimna,
  • obrzęk powiek i dłoni.

Dlatego też warto regularnie sprawdzać swoją gospodarkę hormonalną i kondycję swojego organizmu, aby zapobiegać wielu chorobom i problemów z masą ciała.

Nie pomijaj posiłków

Pomijanie posiłków i robienie długich przerw między nimi np. 6-8 godzin, może spowodować napadowe objadanie, które polega na szybkim zjedzeniu dużych ilości jedzenia, często znacznie większych niż potrzebuje Twój organizm.

Może to być poważny problem dla wielu osób próbujących schudnąć. Niektórzy mogą objadać się wysokoprzetworzoną żywnością, podczas gdy inni objadają się stosunkowo zdrową żywnością, w tym orzechami, masłem orzechowym, ciemną czekoladą, serem itp. Nawet jeśli coś jest uważane za „zdrowe”, to jeśli zjemy tego za dużo i przekroczymy nasz bilans energetyczny, to przytyjemy. Staraj się, aby przerwy między posiłkami nie wynosiły więcej niż 5 godzin.

Zwiększ ilość białka

Białko jest ważnym składnikiem odżywczym przy odchudzaniu. Spożywanie białka w ilości 25-30% kalorii może zwiększyć metabolizm o 80-100 kalorii dziennie i sprawić, że będziesz automatycznie spożywać kilkaset mniej kalorii dziennie. Może również drastycznie zmniejszyć łaknienie i chęć podjadania. Częściowo jest to spowodowane wpływem białka na hormony regulujące apetyt, takie jak grelina, dzięki czemu szybciej odczuwasz sytość.

Jeśli jesz śniadanie, pamiętaj, aby zawierało ono białko. Badania pokazują, że osoby, które jedzą śniadanie wysokobiałkowe, są mniej głodni i mają mniejszy apetyt w ciągu dnia. Wysokie spożycie białka pomaga również zapobiegać spowolnieniu metabolizmu, częstemu efektowi ubocznemu utraty wagi. Dlatego staraj się, aby w każdym posiłku znalazły się np. chude ryby, mięso, nabiał, jajka, nasiona roślin strączkowych, tofu czy jogurty białkowe.

Skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Jeśli jesteś osobą, która próbowała już schudnąć wiele razy na własną rękę, ale wszystko to kończyło się efektem jo-jo i straceniem wiary w siebie, to właśnie mamy coś dla Ciebie.

Przygotowaliśmy nową ofertę, dzięki której przeprowadzamy z Tobą szczegółowy wywiad, układamy indywidualny jadłospis oraz mamy kontakt przez cały czas trwania współpracy. Dzięki temu na bieżąco widzimy jak zmienia się Twoja sylwetka i jesteśmy w stanie z największą skutecznością pomóc Ci w zmianie sylwetki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce poświęconej prowadzeniu online.

Zostaw komentarz