Stosuj się do poniższych rad:

  • Nie nazywaj pożywienia złym. Jedzenie to jedzenie – nie jest ani „dobre”, ani „złe”. Trudno jest przełamać te głęboko zakorzenione przekonania, ale badania pokazują, że jeśli jesz to, co uważasz za „złe”, częściej przejadasz się później.

  • Zatrzymaj się. Kiedy masz ochotę coś zjeść, zatrzymaj się na chwilę i zadaj sobie pytanie: czy jestem głodny? Czasami ludzie tak bardzo koncentrują się na tym, co chcą jeść, że nie przestają się zastanawiać, dlaczego chcą jeść. Jeśli używasz jedzenia jako narzędzia radzenia sobie, możesz nie mieć kontaktu z sygnałami sygnalizującymi głód lub pełnię, i ważne jest, aby przywrócić swoją świadomość do ciała.

  • Zmień swoje środowisko. Nawyk to bardzo często zachowanie polegające na korzystaniu z autopilota. Zmiana otoczenia może przywrócić koncentrację na zachowaniu i dać szansę na podjęcie lepszej decyzji.

  • Poddaj się głodowi, ale z umiarem. Zakaz jedzenia może spowodować, że będziesz je przejadać później. Jeśli naprawdę czegoś pragniesz, nawet jeśli nie jesteś głodny, pozwól sobie na małą ilość.

  • Zakończ stosowanie restrykcyjnych diet. Przejadanie się i głodzenie to często dwie strony tego samego medalu. Ograniczenia mogą być czynnikiem wyzwalającym przejadanie się, podobnie jak stres, złość lub lęk.

Facebook Komentarze